weer in de lucht - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van pokkie - WaarBenJij.nu weer in de lucht - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van pokkie - WaarBenJij.nu

weer in de lucht

Door: Marina en Peter

21 September 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo luitjes,

We hebben toch een vrije machine kunnen vinden.

De twee dagen in de jungle waren heel mooi. We hebben een korte jungle tocht gehad met uitleg over wat je b.v. met verschillende planten kan doen, ook zagen we nog een kleine maar o zo giftige groene slang van dichtbij, en uiteraard de de canopywalk een soort hangbrug tussen de bomen op enkele tientallen meters boven de grond). Daarna zijn we nog naar de oerang Asli's geweest, de oorspronkelijke bewoners die nog steeds met vele tientallen in de jungle leven als nomaden. 's Middags zijn we met kleine bootjes de jungle verder ingevaren (een uur lang) om vervolgens nog een stuk langs de rivier te lopen en daarna een frisse duik te nemen bij een stroomversnelling.
Over het eten zullen we het maar niet hebben, al die lekkere buffetten ('s ochtends en 's avonds).
Vandaag hebben we trouwens een lokaal gerecht geprobeerd. Eten vanaf een groot bananenblad met allerlei hete gerechten erop. Heerlijk was dat, en duur (3 euro p/p inclusief een bananenshake).
Vandaag ook nog in een vlindertuin geweest. Daar een slang en een schorpioen vastgehouden, en ook nog wandelende takken en uiteraard vlinders gezien. Helaas kan ook hier geen foto's ge-upload worden. Die komen thuis waarschijnlijk pas.
Morgen gaan we naar het eiland Penang. Tot de volgende update maar weer.

groetjes,

Peter en Marina

:SMS update:: 25 september 2010 :
Wow mensen wat een dag! Wij zijn door de mangrove gevaren bekend van exp. Robinson . Wilde adelaars gezien van dichtbij, met snelle bootjes op volle zee. En geluncht, gezwommen en in het biechthokje gezeten op het eiland waar ze exp. Robinson hebben opgenomen. Kortom een te gekke dag gehad. Gr. P+M

:SMS update:: 28 september 2010 :
Hallo allemaal, we zitten sinds gisteravond in Thailand (Krabi). Wilden we eindelijk Internetten, maar dat werkte niet door het slechte weer. Misschien lukt het vandaag. Groetjes uit Krabi.

• 21 September 2010 - 10:49

Eric:

Heey ouders, ik ben echt jaloers op jullie heerlijke leventje daar haha. Vooral het gedeelte van door de jungle heen lopen en varen en zwemmen in een stroomversnelling in de natuur lijkt me heerlijk. Lekker de vrijheid proeven. Naar de foto's ben ik dan ook erg benieuwd maar dat zal waarschijnlijk wel thuis komen inderdaad, neem ze maar mee naar Rotterdam zou ik zeggen dan kunnen we ze bij ons bekijken:) Pa heb jij ook slang vast gehouden? haha nee vet cool! veel plezier daar weer en tot de volgende update

• 21 September 2010 - 11:38

Maup:

Dat klinkt allemaal echt reuze gaaf, zeg! Ik had daar graag gezellig met jullie willen vertoeven.
    Het is een end vliegen, maar dan heb je ook wel wat! Zo te lezen proef je echt weer de sfeer van de lokale natuur en cultuur. En zelfs angsten overwinnen zonder hulp van Ratelband. Ma huppelend op een hangbrug hoog boven de grond en pa toekomstig slangenbezweerder. Netjes hoor ;. Ik kan niet wachten om de foto's te bewonderen en jullie verhalen te horen! Enjoy de komende dagen en tot het volgende verhaal :P

• 27 September 2010 - 11:42

Eric:

Vet vet vet :) die adelaars en de mangrove en zo. ik wil foto's zien!:P